woensdag 7 september 2011

In verwachting....van de "roze" wolk


Op zoek naar een borduurpatroontje voor een "in verwachting" kaart
kwam ik deze tegen in mijn map.
Ik heb geen idee meer waar ik hem vandaan heb,
maar ik had gelijk een idee hoe 't kaartje er uit moest zien.
De wolk en het beertje eerst ingekleurd met mijn aquapotloden en
daarna pas geborduurd met gevlamd garen en uitgeknipt.
De tekst heb ik op de computer gemaakt, net als de vaandel.
In de meeste tekstverwerkingsprogramma's vindt je verschillende vormen die je in kan voegen in je tekstbestand. Dit vaandel is er 1 van, net als de wolk binnenin de kaart.
In deze vormen kun je ook tekst plaatsen in verschillende lettertypen en kleuren.
Echt de moeite waard om het eens uit te proberen.


De randen heb ik gemaakt met een vlinderpons en 2 verschillende kleuren karton.
De bloem is gemaakt van een bestaande kunstbloem met daaronder een zelf gehaakte witte bloem en op de roze bloemblaadjes liggen 3 beertjes (kraaltjes).
De kraaltjes zijn vastgemaakt met naald en draad.
Verder nog 2 kleine lintjes en wat bruine takjes.


Tot mijn volgende Blog !

Groetjes, Jacqueline

7 opmerkingen:

  1. Leuke kaart Jacqueline :) Mooi geborduurd ook!
    Groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie...jij....had gekunt hi,hi. Maar je kaart is prachtig. En wat ben je handig op de computer! Ik ga daar ook maar eens naar kijken. Bedankt voor de tip.

    Groetjes van Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Diana,

    hahahaha ja het had gekund bij mij, maar toch maar niet. In december komt er al een 4tje vooraan te staan !!! help ! hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jaqueline,
    ik kwam op je blog terecht door het zoeken van een in verwachting kaart.
    Nu is mijn vraag welke borduur steek je hebt gebruikt.

    Groeten Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Suzan,
      Wat leuk dat je mijn blog hebt gevonden. Ik heb 1 tot 5 geborduurd, dus je steekt de borduurnaald in het 1ste gaatje en gaat dan naar gaatje nummer 5, onderlangs door naar gaatje nummer 6 naar boven en dan weer terug naar gaatje nr. 2. enz. Sommige bochten van de wolk zijn wat kleiner en dan borduur je bijv. 1 tot 4 of groter 1 tot 6. Net wat het mooiste eruit ziet. Succes ! Jacqueline

      Verwijderen
    2. Hoi Jaqueline,

      Gelukkig, die borduursteek ken ik inderdaad :D Het zag er zo mooi uit dat ik dacht dat het één of andere moeilijke steek was.Nu kan ik eindelijk beginnen met het kaartje. Groeten Suzan

      Verwijderen
    3. Hoi Suzan,

      Het ziet er misschien moeilijker uit dan het is ;-) Fijn dat ik je kon helpen :-)

      Groetjes, Jacqueline

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline