woensdag 18 april 2012

Themavlag OBS J.C. van Gent


Vanochtend is de Themaweek geopend op de J.C. van Gent.

Door de activiteitencommissie van de OBS J.C. van Gent werd ik gevraagd of ik
de vlag voor de themaweek wilde tekenen en schilderen.
Dat wilde ik maar al te graag. Ik krijg niet vaak de kans om weer eens heerlijk te schilderen.
Het thema dit jaar is NATUUR.
Dus eerst maar eens bedenken WAT ik wilde tekenen.
Het werd het logo van de J.C. van Gent, maar dan aangepast aan het thema.


Eerst met pen een schetsje gemaakt hoe ik het ongeveer wilde hebben.
Daarna dit uitgewerkt met potlood op een groter formaat 
Na goedkeuring van de AC, dit ontwerp overgebracht op het doek van de vlag.


Ik hoop dat je het kunt zien, want het is eerst met potlood getekend.

Daarna aan de slag met verf. Dit moest wel watervaste verf zijn,
want de vlag komt natuurlijk buiten op het schoolplein aan de vlaggenstok te hangen. 
De conciërge Jacqueline (leuk hé dezelfde naam) kwam
op het idee om de letters met fluorescerende verf te doen.

En dit is dus het eindresultaat :


En vanochtend is dan de Themaweek geopend op het schoolplein door alle juffen en meesters.
En als verrassing mochten mijn kinderen Stefan en Melissa de vlag hijsen.


Met de Themaweek mogen de kinderen verkleed naar school komen.
Melissa is dus verkleed als bij : )



Morgenmiddag ben ik weer op school.
Dan ga ik met de groepen 7 en 8 beginnen aan het tulpenproject,
zoals ik in mijn vorige Blog vertelde.

Tot mijn volgende Blogbericht.

Groetjes, Jacqueline

8 opmerkingen:

  1. good old times De JC van gent school hahahahahha maar je hebt een hele gave vlag gemaakt meis super leuk.

    liefs Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap gedaan, Jacqueline.

    Groetjes,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan hoor Jacqueline! Hééél CreaBea.

    Groetjes Maike (mv Nienke)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey zus,

    We zijn super trots op je. Je teken en schildertalenten komen weer goed tot zijn recht. We hebben wel even een traantje weggepinkt dat de kinderen de vlag mochten heisen. Super Jacqueline.
    Liefs Patricia en ma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk ma en Patricia om jullie berichtje te lezen op mijn blog.
      Liefs, Jacqueline

      Verwijderen
  5. Zoooo Jac, wat knap!! Ik zou het je niet na doen.

    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat geweldig!! Echt een prachtig kunstwerkje!!
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline