donderdag 30 augustus 2012

Appelhuisje/fotolijstje Thuis


Dit appelhuisje lag al een tijdje te wachten om opgepimpt te worden.
Ik had het idee om er een fotolijstje van te maken, ik wist alleen nog niet hoe....

Eerst maar op zoek geweest naar mooi papier.
Bij de Lidl vond ik het mooie herfstblaadjes papier voor het dak en de grond.


Tegenwoordig zie je veel houten woorden in de winkels liggen,
zoals Home and Relax, maar dat zijn Engelse woorden.
Erg leuk, maar...........waarom niet in onze eigen taal?
Daarom heb ik op mijn appelhuisje het woord THUIS geplakt.
De kartonnen letters eerst met olieverf bruin geschilderd, hierdoor lijken ze van hout.
De hekjes en de sleutel heb ik een keer gekocht bij een stansjeskraam.
De sleutel bestaat uit 2 sleutels op elkaar geplakt, zodat het wat steviger wordt.
De losse herfstblaadjes komen van de Xenos.
De balletjes aan het hek komen van mijn voorraad oude sieraden,
net als het bruine blad aan de sleutelhanger (dit was eerst een oorbel).


Het fotolijstje heb ik gemaakt met 2 kartonnen rondjes op elkaar geplakt,
waarvan ik het achterste rondje 2 gaatjes heb gemaakt met mijn eyelet tool, zie foto >


Van stevig mica (ik heb mica gebruikt van een oude verpakking)
heb ik nog een rondje geknipt als venster.
De randen van de onderste helft van het venster met dun extra sticky tape
(te koop bij Just a Note) beplakt en deze op de gele rondjes geplakt.
Hierdoor blijft de bovenkant open waardoor je de foto erin en eruit kan halen.
Met de passer een oranje randje van een halve centimeter gemaakt
en dit ook weer opgeplakt met extra sticky tape.

Mijn appelhuisje is te koop op mijn website www.jacquelinepresentje.webklik.nl. 

Tot mijn volgende Blog !

Groetjes, Jacqueline




7 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk Jacqueline
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent weer lekker druk bezig! Leuk joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liefste Jacqueline, das huisje is wondermooi!! Jij hebt een leuke Blogspot met vele mooie werkjes. Ik hou van kaarten maken en vele andere dinge met Papier knutselen. Heb mijn lebensdroom laten uitkomen en heb een tof hobby Winkeltje geopend. Het zou fijn zijn, dat je eens voorbij komt. Ik ben belgische en woon in Duistland. Ik heb ook nog Candies om te winnen, in mijn blogspot onder mijn online Banner staat Post daartoe. Veel geluk en heel veel groetjes van Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaqueline

    je hebt weer een prachtige creatie gemaakt, altijd weer leuk om te zien wat je bedenkt

    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline