zaterdag 25 augustus 2012

EHBO mini boekje met zakjes



Dit kaartje/presentje heb ik gemaakt voor een vriend die thuis zit met een zware hersenschudding.

Ik vond dit kaartje in het blad Cards Only nr. 20 van vorig jaar.
Het is eigenlijk een boekje met gripzakjes.
De grote van het boekje is afhankelijk van de grote van je gripzakjes.
Ik had een aantal kleine gripzakje, dus mijn boekje is ook maar klein geworden.

Binnenin het boekje zie je de zakjes hangen

Uitleg mini boekje met zakjes:

Neem de gripzakjes en plak die met de achterkanten of onderkanten op elkaar met dubbelzijdig tape.
Leg ze nu als boekje op elkaar en meet hoe groot ze zijn.
Snij van dun karton een voorkant, een achterkant en een ruggetje. 
Bekleed deze met scrappapier.
Plak de gripzakjes tegen de rug aan de binnenkant en het boekje is al klaar.
 Maar de voorkant verder af met een stempel of plaatje en vul de zakjes met kleine spulletjes.

Ik heb mijn zakjes gevuld met "EHBO" spulletjes :


 

                         2 paracetamol tabletjes                                              een pleister

 

                                een mini verbandje                            bloemetjes om hem op te fleuren

Ik hoop dat dit presentje hem iets heeft opgevrolijkt.

Je kan dit boekje met zakjes ook vullen met andere spulletjes,
bijv. knutselspulletjes voor een hobbymaatje.

Ik hoop dat ik jullie weer een nieuw idee heb gegeven :-)

Groetjes, Jacqueline




4 opmerkingen:

  1. O wat een uivinding, wat grappig mooi gemaakt liefs maris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk bedacht weer.
    Het papier komt me bekend voor ;-)

    Liefs, Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jacqueline

    Via een link van google kwam ik op je blog terecht. Wat een prachtige creaties heb je gemaakt ik heb ze allemaal bekeken toen ik je mooie blog bekeek. Ben ook gelijk volger geworden zodat ik je kan blijven volgen. Ik zou het leuk vinden als je ook op mijn blog kwam bekeken en eventueel volger wil worden en een reactie achter laat. En bedankt voor gratis patroontjes en duidelijk uitleg.

    Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline