maandag 17 december 2012

gehaakte kerstkaarten


Ik had gisteren de haakkriebels, vandaar dat ik jullie nu 2 gehaakte kerstkaarten laat zien.
Je neemt een mooi kerstplaatje, plakt het op stevig karton.
Aan de zijkanten prik je gaatjes en met een festonsteek omrandt je het plaatje.
Nu kan je eromheen gaan haken.
Bij bovenstaande kaart heb ik de hoeken met een grotere steek gehaakt
en daar de roosjes opgeplakt.


In mijn tas met haakwol en borduurzijde vond ik ook nog een bolletje haakwol met draadjes.
Ooit was het de bedoeling om een gehaakt babykaartje te maken met deze wol,
maar.....dat is er dus nooit van gekomen.
Rondom een mooi kerstkaartje kan het natuurlijk ook :-)

Ik had eerst in de hoeken een gouden sticker geplakt,
die ik met verschillende kleuren heb ingekleurd.
Later vond ik het toch niet zo mooi staan, dus heb ik ze eraf gehaald.
Wat over bleef was dus een getekende kerstbal met strik en takjes !
Ik vond het best leuk staan, dus heb ik het zo gelaten.

Groetjes,

Jacqueline


5 opmerkingen:

  1. Ziet er meer dan beeldig uit, vooral dat sprietjsgaren geeft een heel apart effect!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer Twee super mooie kaarten.

    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er héél lief uit zo die kaarten met dat haakkantje. Lijkt me leuk om te doen, zal het idéetje onthouden ^_^
    had vooral vorig jaar de haakkriebels, stenen omhaken, en amigurumis...
    groetjes
    gwen408

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline