zondag 19 april 2015

Klaas de Melkboer stopt


Klaas de Melkboer (Klaas Hagens) uit Oude Tonge stopt ermee.
Hij is één van de weinig overgebleven melkboeren in ons land.
Klik HIER voor het interview met Klaas in RTV Rijnmond.

Zelf weet ik nog goed dat hij met zijn SRV wagen onze straat in kwam rijden.
Bruine vla dat wilde ik hebben, heerlijke chocoladevla uit de fles.

Toen ik nog een meisje was, hadden we Klaas net gemist en was hij al een paar straten verder.
Dus op een holletje met een paar guldens in mijn hand naar de melkboer gerend.
Het was hartje zomer en behoorlijk warm.
Aangekomen bij de melkkar moest ik nog even wachten op mijn beurt.
Het was warm, ik had gerend en ik voelde me in een zwart gat vallen.
Het geluid van de guldens die vielen op de stoep kan ik me nog goed herinneren.
Even later kwam ik weer bij, ik was flauw gevallen van de hitte.
Klaas heeft me toen weer thuisgebracht met de bruine vla.

Klaas, alsnog bedankt voor het terugbrengen !
Daarom voor jou deze kaart.

Groetjes, 

Jacqueline 

4 opmerkingen:

  1. Leuk kaartje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi is die,Klaas zal er blij mee zijn.
    gaaf.
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzonder verhaal Jacqueline, pure nostalgie en weer iets heel leuks, ouds en vertrouwds dat gaat verdwijnen...........zooooooooooooo jammer!! Hij zal blijz ijn met je leuke kaart! Bij mijn Opoe (in de Biesbosch) waren ook altijd flessen bruine en gele vla en mijn zus en ik keken uit naar het toetje!!

    xx Irene

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief verhaal en wat een prachtige kaart heb je gemaakt.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn creaties / presentjes. Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline