donderdag 28 december 2017

Elfenkasteel II


Kerstvakantie !
 Dus eindelijk tijd om nog een elfenkasteel te maken van lege plastic flessen.


Een drinkflesje en een wasverzachterfles waarvan ik de etiketten heb geweekt.


In de inham van de grote fles heb ik de kleinere fles geplakt met sticky tape.
Waar de flessen elkaar raken heb ik in beide flessen een gat gemaakt.
Hierdoor hoop ik later een snoer lichtjes te verstoppen.


Met een marker de ramen en de deur erop getekend.
De ramen laat ik vrij van klei, waardoor straks het licht 
(kerstverlichting op batterijen) naar buiten kan schijnen.


Met aluminiumfolie maak ik de daken, 
de paddestoelen/zwammen en de rand voor de onderkant.


Daarna begint het pas echt, het kleien.

De deur moet nog gedaan worden, de dakpannen op de daken
en ik wil nog een regenpijp met regenton maken.
Er moeten nog vensterbanken in de ramen en misschien van klei ook nog wel wat klimop,
wat tegen het kasteel aangroeit.

Gelukkig ben ik nog een paar dagen vrij, zodat ik er nog aan kan werken.

Ik hou jullie op de hoogte 😊

Groetjes en een
 Goed, Gezellig en Veilig Oud en Nieuw !

Jacqueline







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline