dinsdag 25 augustus 2020

Update 6, Heksenhuis: Boomstam compleet

 



Het Heksenhuis is nu compleet wat betreft de boomstam.
De woonkamer heeft nu ook zijn gedeelte boomstam incl. een open haard.


De "kruin" van de boomstam groeit uit het dak van het Heksenhuis.
De kruin is gemaakt van de bovenkant van de plastic fles.

Als ik iets maak, heb ik vaak een verhaal in mijn hoofd over waarom iets eruit ziet, zoals het er uit ziet.
Volgen jullie me nog ? 😆

Gezien de boom van het Heksenhuis hol is, is de boom tijdens een heftige storm gebroken.
Dit is waarom de kruin van de boom weg is. 
Voordeel van de heks is wel nu dat de boom als schoorsteen kan werken.
Hierdoor kon ze een kookplaats maken in de boom in de keuken
en heeft de woonkamer een open haard gekregen.
De heks houdt niet van een warme slaapkamer, dan slaapt ze niet goed.
De kelder/voorraadkamer moet natuurlijk koel blijven.



De bovenkant van het Heksenhuis met de "kruin" van de boom.


Nu moet de klei alleen nog goed uitharden.
Misschien moet ik nog wat lijm smeren op de plekken waar de boom het huis raakt.
Als klei opdroogt, krimpt het ook.
Hierna kan ik gaan schilderen en dan zal het weer een heel ander gezicht worden.

Groetjes,

Jacqueline



1 opmerking:

  1. Wauw, Jacqueline, ik heb even terug zitten lezen maar wat ben jij met een leuk project bezig. Het ziet er heel mooi en gedetailleerd uit allemaal. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline