donderdag 13 juli 2023

Prinselijke kikker oppimpen

 



Mijn prinselijke kikker gekust....euh nee gepimpt

Deze 2 kikkers (eigenlijk spaarpotten van de Action) staan al een tijdje buiten
in mijn bloembakken als decoratie en dat is ze aan te zien.
Tijd om ze te pimpen.
De linker kikker is de originele versie,
de rechter kikker heeft een make-over gekregen.
Nu verzinnen hoe de 2de make-over gaat worden
Het wordt in ieder geval geen prins, maar een prinses.

Belangrijk bij het opnieuw verven van beeldjes is dat de ondergrond goed moet zijn.
Ik heb eerst alle losse stukjes verf eraf geschuurd
en daarna de gehele kikker met gesso beschilderd.
Alle kleuren gingen goed, behalve het goud.
Goud is net als de kleur geel erg lastig, want het pakt niet goed.
De kroon bijvoorbeeld heeft wel 5 lagen goud voordat ik tevreden was.

Zodra de prinses kikker klaar is, zal ik weer een foto posten.

Groetjes,

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie op mijn creaties / presentjes. Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline